انواع چوب های روسی وارداتی

تعداد بازدید : 1545
نویسنده خبر :
منبع :
19 1399 خرداد

 

 

 انواع چوب های روسی وارداتی جزء مهمترین ، پرکاربردترین و قدیمی ترین چوب ها می باشند که مورد استقبال افراد فعال در زمینه صنعت چوب قرار گرفته است. برای اینکه با چوب های روسی بیشتر آشنا شویم، در این مقاله سعی داریم به پاسخ پرسش های زیر بپردازیم.

 

انواع چوب روسی وارداتی کدامند؟

روش تهیه انواع چوب روسی وارداتی به چه صورت است؟

کاربرد انواع چوب روسی وارداتی چیست؟

مزایا انواع چوب روسی وارداتی چیست؟

آیا قیمت انواع چوب روسی وارداتی یکسان است؟

چه معایبی در میان انواع چوب روسی وارداتی کشف شده است؟

 

انواع چوب روسی وارداتی کدامند؟

قطع و بهره برداری بیش از حد درختان در چند سال اخیر، باعث شده که نیاز به واردات چوب در همه کشورها احساس شود. از آنجایی که کشور روسیه یکی از کشورهایی می باشد که صنعت چوب در اقتصاد آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، چوب روسی در میان چوب های مختلف از مهمترین چوب های وارداتی به شمار می آید. شرکت های مختلفی که در زمینه صنعت چوب فعالیت می کنند چوب روسی را به طور فراوان مورد استفاده قرار می دهند. این چوب رنگ سفید متمایل به کرم و قهوه ای دارند که از درخت های مختلف نرم یا سفت تهیه می شوند. از پر مصرف ترین و پر کاربردترین استفاده هایی که از این نمونه چوب ها می توان نام برد:

نراد: نقش و طرح های این نوع چوب بسیار زیبا و متنوع می باشد. چوب نراد یک نمونه از درخت های پر کاربرد روسیه به نام درخت کاج بوده که به دلیل وزن سبک و جنس نرم آن به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

لمبه: چوب لمبه از درخت های مختلف کشور روسیه تهیه می شود. معمولا این چوب را از برش چوب کاج می سازند. زیرا، چوب کاج در برابر رطوبت و حشرات مقاومت بسیار بالایی داشته و برای تهیه چوب لمبه انتخاب بسیار مناسبی است.

ساسنا: چوب ساسنا گره های زیادی دارد به طوری که اگر از آن برای ساخت درهای چوبی استفاده شود، پیچیدگی های زیادی را در آن ایجاد خواهد کرد و همین موضوع باعث شده که در مقایسه با چوب های روسی دیگر کیفیت پایین تری داشته باشد.

 

روش تهیه چوب روسی چگونه و به چه صورتی است؟

به دلیل اینکه جنگل های روسیه در همه فصل های سال پر از برف و یخبندان می باشند، افراد از ماه اردیبهشت تا شهریور شروع به قطع کردن تنه درختان و تهیه چوب خواهند کرد. آنها انواع چوب روسی وارداتی را به این صورت تهیه می کنند که، ابتدا تنه های درختان را بریده و پس از اینکه به کارخانه فرستاده شدند، کارخانه چوب ها را در اندازه های گوناگون برش خواهد داد و قالب های نمونه های چوب بسته بندی شده با نام چوب روسی به کشورهای مختلف صادر می شوند.

 

 

کاربرد چوب روسی وارداتی چیست؟

  1. از آنجایی که انواع چوب روسی وارداتی وزن بسیار سبکی دارند برای اسکلت بندی ساختمان ها انتخاب مناسبی محسوب می شوند.
  2. به دلیل ویژگی ارتجاعی و مستحکم بودن این نوع چوب ها در میان نجاران طرفداران زیادی پیدا کرده است.
  3. قابلیت شکل پذیری بسیار بالا چوب روسی موجب شده که نسبت به چوب های دیگر در ساخت محوطه سازی و نما مورد توجه قرار گیرد.
  4. این چوب ها در کف سازی، پارکت، قاب سازی های سقف، کابینت های چوبی و درهای چوبی کاربرد زیادی دارند.
  5. چوب روسی در صنعت کاغذ سازی و ساخت مبلمان استفاده می شود.
  6. این چوب را به دلیل ضخامت زیادی که دارد می توان برای ساخت حمام های چوبی و سونا به کار برد.
  7. از چوب های روسی می توان در ساخت داربست استفاده کرد.
  8. با استفاده از این نوع چوب ها امکان شکل دهی نمای بیرونی، داخلی و اسکلت در ساختمان سازی وجود دارد.
  9. میزان کیفیت پیچش چوب های روسی بسیار بالا بوده به همین جهت در ساخت آثار هنری به وفور از آنها استفاده می شود.

 

مزایا چوب وارداتی روسی چیست؟

  • از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • سنباده زنی این نوع چوب ها به راحتی و آسانی انجام می گیرد.
  • هنگامی که چوب های روسی خشک می شوند دچار ترک خوردگی نخواهند شد.
  • به دلیل جنس نرمی که دارند میخ و پیچ به راحتی درون آنها فرو می رود.
  • ویژگی کشسانی این نوع چوب ها باعث می شود تا در صورتی که در هنگام کار دچار ضربه شدند به حالت قبلی خود بازگردند.

 

 

قیمت چوب روسی وارداتی

چوب های روسی از قیمت یکسانی برخوردار نیستند، به دلیل اینکه هر یک از آنها کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال، قیمت چوب روسی که از آن برای ساخت کف پوش به کار برده می شود نسبت به چوبی که به منظور طراحی نمای محیط خارجی مورد استفاده قرار می گیرد کاملا متفاوت است. یکی از عواملی که بر میزان تعیین قیمت این نوع چوب ها تاثیر گذار می باشد این است که نوع طراحی و فرآیندهایی که بر روی آنها انجام می گیرد با یکدیگر تفاوت دارند.

 

 

چه معایبی در میان انواع چوب روسی کشف شده است؟

علاوه بر مزایا چوب روسی که در بالا به آنها اشاره شد، این چوب ها از معایبی نیز برخوردار می باشد. کسانی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند این نکته را باید مورد توجه قرار دهند که چوب های روسی یک مکان مناسبی برای لانه کردن حشرات و رشد قارچ ها به شمار می آیند. برخی از معایب این چوب ها شامل:

  1. در حقیقت از مهمترین معایب کشف شده چوب های روسی می توان به این موضوع اشاره کرد که وقتی این چوب ها در معرض رشد قارچ ها قرار می گیرند بر روی سطح آنها لکه هایی ایجاد خواهد شد. این لکه ها به گونه ای هستند که نه تنها باعث می شود چوب ها ظاهر خود را از نظر زیبایی از دست دهند بلکه به طور چمگیری میزان مقاومت و استحکام آنها نیز کاهش پیدا می کند.
  2. از دیگر معایب چوب های روسی بهتر است به نوع بافت آن اشاره کنیم. سطح این نوع چوب ها به اندازه ای حساس بوده که با وارد شدن کوچکترین ضربه به آنها، اثرات فرورفتگی یا خراشیدگی ضربه بر روی چوب نمایان خواهد شد.

 


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ