بهترین سنگ تراورتن نما

تعداد بازدید : 2024
نویسنده خبر :
منبع :
23 1399 فروردین

یکی از بهترین نمونه های سنگ نما مربوط به سنگ های رسوبی و اهکی تراورتن می باشد.

سنگ تراورتن در ردیف سنگ های تزیینی قرار گرفته است که پیشتر این سنگ در کف سازی استفاده می شد اما امروزه استفاده از سنگ تراورتن بعنوان سنگ نما یکی از بهترین انتخاب ها برای نمای ساختمان می باشد.

 

سنگ تراورتن با توجه به اینکه از رسوبات چشمه های آبگرم حاصل شده است ساختاری آهکی دارد و بافتی متخلخل دارد. تراورتن را می توان در رنگ های متنوعی همچون قرمز، زرد، نقره ای ، قهوه ای، سفید، کرم، بژ و سایر طیف های رنگی از این دست رنگ ها دید.

برای شناخت سنگ تراورتن می توانید مقاله ی سنگ تراورتن را مطالعه نمایید.

 

سنگ نمای ساختمانی تراورتن

سنگ های زیادی را می توان در نمای ساختمان ها و بناها مورد استفاده قرار داد، اما سنگ تراورتن که هم جنبه ی تزیینی دارد و هم اینکه به وسیله ی دستگاه های برش و فرآوری مدرن توانسته خود را مورد توجه بازار قرار دهد بسیار تحسین برانگیز است.

در ابتدا سنگ تراورتن به جهت استفاده در نما بعلت آهکی بودن و تخلخل دار بودنش مورد توجه و استقبال بازارهای سنگ نبود. اما با پیشرفت هایی که در حوزه دستگاه های سنگبری و فرآوری ایجاد شد سبب شد که از این سنگ سنگی زیبا، باارزش و البته با قیمت پایین تر از سایر سنگ ها تولید شود.

 سنگ تراورتن نما هم اکنون در جایگاه بهترین سنگ نما قرار گرفته است و دیگر مشکلات تخلخل آن و آهکی بودنش مورد توجه نیست چون این مشکلات برطرف شده اند.

 

انواع سنگ تراورتن نما از نظر رنگ

خب همانطور که برای شما در ابتدا عنوان کردیم این سنگ در رنگ های زیادی و هر رنگی که مد نظر شما باشد از معادن مربوطه استخراج می شود که در این بخش شما را به سرگروه هر رنگ که بهترین رنگ در سنگ نمای تراورتن ساختمانی است آشنا خواهیم کرد.

 

رنگ قرمز:

باکیفیت ترین و بهترین سنگ تراورتن قرمز در آذربایجان شرقی می باشد و از کوه قزل داغ استخراج می شود.

سنگ تراورتن با رنگ قرمز را می توان از معاد سنگ آذرشهر آذربایجان شرقی تهیه کرد. این نمونه سنگ تراورتن قرمز هم بصورت موجدار و هم در نمونه ی بی موج در کارخانه ها تولید می شود. سنگ های بدون موج و موجدار آذرشهر از نظر کیفیت در یک رده قرار دارند و می شود گفت که تفاوتی باهم بصور چشمگیر ندارند اما قیمت سنگ تراورتن بی موج قرمز آذرشهر از سنگ تراورتن موجدار قرمز آذرشهر بیشتر است و این اختلاف قیمت به بالا بودن تقاضای بازر برای سنگ بدون موج می باشد.

از خصوصیات ویژه و منحصرا برای این سنگ ثبات رنگ می باشد که وقتی این سنگ را برای نمای بیرونی و خارجی استفاده می کنید اصلا در رنگ و کیفیت سنگ که در اثر باد، طوفان، باران، برف، تگرگ و سایر شرایط نامساعد جوی و آفتاب های شدید تغییری بوجود نمی آید.

 

رنگ لیمویی:

سنگ تراورتن با رنگ لیمویی یا زرد باز این نمونه سنگ که بهترینش هم در آذرشهر استخراج می شود یکی از قشنگ ترین سنگ های نمای ساختمانی می باشد . از این سنگ موجدار و بدون موج با ابعاد متناسب و سفارشی در ابزار و در نمایندگی سنگ ساختمانی زاندس (Zandes) عرضه می شود.

 

رنگ نقره ای:

سنگ تراورتن نمای نقره ای یا سنگ تراورتن سیلوری از زیباترین سنگ های نما می باشد که نمونه ها سنگ موجدار ان در طرح و ابعاد بوک موچ بسیار شیک و خیره کننده می باشد. ابعاد دیگری از این سنگ نیز در طرح های موجدار یا بی موج در مرکز دفتر فروش سنگ نمای ساختمانی تراورتن عرضه می شود.

 

رنگ سفید:

سنگ تراورتن سفید مخصوص نما شامل سنگ هایی از طیف سفید هستند که این طیف شامل سنگ های کرم نیز می شود. سنگ های تراورتن سفید که هم از نظر کیفیت در سطح و جایگاه بالاتری قرار دارند و هم اینکه به دور از هرگونه ناخالصی هستند مربوط به سنگ هایی چون:

سنگ سفید تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن سفید آتشکوه

سنگ تراورتن سفید عباس آباد

 سنگ تراورتن سفید آذرشهر

سنگ تراورتن سفید ابیانه

سنگ تراورتن سفید حاجی آباد

که سنگ های سفید آذرشهر در آذربایجان شرقی و سنگ حاجی آباد، عباس آباد و آتشکوه در محلات می باشند.اینها نمونه هایی از سنگ سفید از بهترین های سنگ تراورتن نما بودند.

 

 رنگ قهوه ای:

سنگ های تراورتن به رنگ قهوه ای را با نام سنگ شکلاتی یا تنه درختی می شناسند. سنگ تراورتن نمای شکلاتی در طیف های تیره و روشن در بازار عرضه خواهند شد. سنگ تراورتن تنه درختی یا شکلاتی روشن و تیره از معاد مختلفی چون معادن آذرشهر، دهشیر یزد، کاشان، اصفهان، سنگ شکلاتی آقامحمدی و غیره. البته این موارد که در اینجا بعنوان سنگ تراورتن قهوه ای برای شما به جهت کاربرد در نما ذکر شد همگی دارای سورت بندی و دو نوع موجدار و بی موج می باشند. که سنگ هر منطقه با منطقه ای دیگر از نظر قیمت متفاوت می باشد اما کیفیت همه تقریبا در یک سطح می باشد که فقط در نوع و مقدار تخلخل ممکن است اختلافاتی دیده شود و این مورد هم بوسیله ی رزین های پرشونده رنگی و غیر رنگی رفع می شود.

 

کدام سنگ برای نما مناسب تر است؟

 در طبیعت سنگ های طبیعی زیادی هستند که برای نما مناسب هستند اما در این میان سنگ های تراورتن از نظر قیمت، رنگ، ابعاد، نوع فرآوری و سورت بندی بسیار مناسب تر و ایده آل تر پ همچنین بهترین سنگ نما هستند. همچنین برای هر نوع شرایط آب و هوایی سنگ تراورتن مناسبی وجود خواهد داشت.

 

 

ضخامت سنگ نما :

نما در ساختمان ها و کلینیک های سنگ ساختمانی به نمای بیرونی، داخلی، پله، دیواره ها، ستون، کف و غیره معطوف می شود. هر کدام باتوجه به موقعیتی که دارد و نوع سنگی که برای آن انتخاب می شود دارای ضخامتی مشخص می باشد. بصورت کلی ضخامت سنگ در نما می تواند از 1.3 سانتی متر شروع شود تا به بالای 4 سانتیمتر نیز می رسد.

 

 

قیمت سنگ تراورتن نما:

سنگ تراورتن چه برای نماهای تزیینی استفاده شود و چه برای مصارف غیر از تزیینی استفاده شود دارای قیمتی انحصاری برای هر نوع سنگ می باشد. مثلا سنگ تراورتن سوپر سفید موجدار آذرشهر از سنگ تراورتن بی موج سفید آذرشهر ارزان تر می باشد و قطعا قیمتی پایین تری را خواهد داشت. که همین موارد مشابه برای سنگی دیگر از منطقه ای دیگر مانند حاجی اباد محلات نیز متفاوت تر می باشد. نقش تعیین کننده در قیمت سنگ در درجه ی اول کیفیت سنگ می باشد و در درجات پایین تر میزان تقاضای بازار می تواند نقش افزایشی و یا کاهشی سنگ را داشته باشد.

البته سنگ هایی که در رده ی سنگ های صادراتی باشند از قیمت های بسیار بالاتری استفاده می برند.

در مقاله ی بعدی شما را با ده سنگ برتر در نمای ساختمانی آشنا خواهیم کرد.


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ