بهترین سنگ در کف ساختمان

تعداد بازدید : 2487
نویسنده خبر :
منبع :
17 1401 فروردین

امروزه کف پوش با جنس های مختلفی در ساختمان های مختلف تجاری و مسکونی و هتل ها استفاده میشود که پرطرفدار ترین و محبوب ترین ان سنگ است. بطور کلی سنگ در بخش های مختلف ساختمان همچون دیواره ها،کف،پله و حتی کانتر تاپ و میز و دکوراسیون داخلی استفاده میشود به همین علت به عنوان یکی از کاربردی ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفته شده است.

در این مطلب درمورد بهترین سنگ جهت استفاده در کف ساختمان و ویژگی ها و کاربرد های ان را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

کاربرد های سنگ کف ساختمان:

ابتدا به انواع کاربردهای سنگ در کف ساختمان میپردازیم که پس از اشنایی با ان، ویژگی ها و عوامل مهم در انتخاب سنگ مناسب و خوب در هر یک از موارد زیر را بهتر درک کنید و به ثبت سفارش و خرید انواع سنگ های کف از طریق کارشناسان فروش بازرگانی زاندس اقدام فرمایید.

  • کف خانه
  • کف حیاط
  • کف پارکینگ
  • کف اتاق خواب
  • کف سرویس بهداشتی
  • کف پارکینگ
  • کف محیط های صنعتی و کارگاهی
  • روف گاردن ها و ...

 

که بصورت کلی هر یک از موارد ذکر شده را میتوان در سه گروه دسته بندی نماییم:

سنگ کف داخل خانه:کف خانه که محیطی سربسته است در درجه اول از سنگ های مرمریت و در درجه بعدی از تراورتن ها میتوان استفاده نمود که رایج ترین ان سنگ های مرمریت است زیرا سطحی یکدست،تنوع بالا و کیفیت خوبی برای محیط های داخلی دارد. لازم به ذکر است که در محیط های تجملاتی و پروژه های لوکس از سنگ مرمر نیز استفاده میشود.

 

سنگ خارج از خانه:این مورد شامل سنگ پله و راه پله،بالکن،پارکینگ و ... میشود که برای این موارد هم در درجه ی اول از سنگ های مرمریت و در درجه دوم از تراورتن ها میتوان استفاده نمود. و در محیط هایی مثل بالکن یا پارینگ که بیشتر در معرض عوامل محیطی و سایش هستند میتوان از سنگ های گرانیت با درصد اهن کم و تراورتن ها استفاده کرد.

 

سنگ خارج از ساختمان:برای خارج از ساختمان میتوان از سنگ های تراورتن و گرانیت استفاده کنید و مرمریت ها به ندرت استفاده میشوند زیرا این سنگ در معرض نور خورشید دچار تغییر رنگ شده و زیبایی خود را از دست میدهد.اما در نظر داشته باشید که جهت استفاده از این سنگ ها در محیط خارجی ابتدا باید ضخامت سنگ بالا باشد و همچنین سنگ بدون ساب را استفاده نمایید تا دچار شکستگی و ترک نشوند.

 

 

ویژگی ها و پارامترهای سنگ کف مناسب:

پس همانطور که گفتیم سنگ کاربرد های متنوعی دارد و هر یک با توجه به کاربردی که دارد انتخاب شده و در ساختمان ها به کارمیرود. پس انتخاب یک سنگ کف خوب و مناسب به پارامترهای مختلفی بستگی دارد،از جمله:

 

نوع کاربری سنگ:(با توجه به کاربردهای سنگ کف که ذکر شد،هر یک از انها با توجه به محیطی که دارند سنگ کف مختص به خود را میطلبند)

 

رنگ سنگ کف:رنگ سنگ کف در فضای داخلی و خارجی ساختمان مورد بسیار مهمی است. زیرا رنگ سنگ کف باید با دیواره های ساختمان و دکوراسیون داخلی و سبک طراحی ان متناسب و هماهنگ باشد. به عنوان مثال رنگ های روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا و همچنین روشن شدن محیط شما میشوند و رنگ های تیره برای بخش های بزرگ ساختمان است و فضا را صمیمی تر نشان میدهد.

 

و اما ویژگی هایی که باید در انتخاب یک سنگ کف خوب و مناسب در نظر گرفت به شرح زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • مقاومت در برابر ساییدگی
  • عدم جذب اب
  • عدم لغزندگی
  • مقاومت در برابر خوردگی و مواد شوینده
  • جلاپذیری عالی

پس اکنون که با ویژگی ها و عوامل مهم در انتخاب سنگ کف مناسب اشنا شدیم به چند مورد از کاربردهای سنگ کف و ویژگی های ان بصورت جزیی میپردازیم:

 

سنگ کف پذیرایی:

این محیط علاوه بر اینکه رفت و امد زیادی دارد در معرض دید نیز میباشد پس سنگی باید استفاده شود که هم مستحکم باشد و از زیبا باشد. سنگ کف پذیرایی بهتر است در ابعاد بزرگ مثل اسلب استفاده شود که زیبایی محیط را چندین برابر کند. در انتخاب سنگ کف پذیرایی رنگ سنگ کف نکته حائز اهمیتی میباشد.

 

 

سنگ کف حیاط:

برای انتخاب سنگ کف حیاط چند نکته را باید در نظر بگیرید: 1-با دوام باشد. 2-مقاومت بایی در برابر شرایط اب و هوایی مختلف داشته باشد. 3-لیز نباشد. 4-جذب اب کمی داشته باشد.4- طول عمر بالایی داشته باشد.

 

 

سنگ کف پارکینگ:

اولین نکته در انتخاب سنگ کف پارکینگ استحکام و مقاومت بالای ان است. زیرا در این مکان رفت و امد بسیاری از خودروها است پس استحکام مهمتر از زیبایی میباشد. سنگ کف پارکینگ باید در برابر ضربه،سایش مقاوم بوده و از جذب اب پایینی برخوردار باشد.

 

 

سنگ کف اتاق خواب:

سنگ کف برای اتاق خواب به اندازه ی کف پذیرایی نیاز به استحکام ندارد چون به نسبت از رفت و امد کمتری برخوردار است. و اتاق خواب فضای بزرگی ندارد پس لزوما نیازی نیست از سنگ های اسلب استفاده نمود. اما سنگ کف اتاق خواب در هر صورت باید از استحکام و زیبایی بالایی برخوردار باشد.

 

 

سنگ کف اسانسور:

جهت استفاده سنگ برای کف اسانسور باید به استحکام،مقاومت فشاری و وزن سنگ توجه نمایید.

 

 

سنگ کف سرویس بهداشتی:

اولین نکته جهت انتخاب سنگ کف سرویس بهداشتی جذب اب پایین سنگ است زیرا این مکان همیشه در معرض رطوبت و اب است. همچنین این سنگ باید مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده داشته باشد و لغزنده نباشد.

 

 

چه نوع سنگی برای کف مناسب است؟

هانطور که میدانید سنگ های مختلفی از دل کوه ها با تکسچر های مختلفی استخراج مییگردد که هر یک با توجه به نحوه ی تشکیلشان از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند و کهربردهای مختص به خود را دارند. سنگ هایی که مناسب سنگ کف هستند را یک به یک برای شما شرح خواهیم داد تا بصورت اگاهانه خرید کنید.

 

 

سنگ کف مرمریت:

مرمریت ها در فضای داخلی ساختمان بهترین گزینه هستند. این سنگ تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد و همچنین از ساب پذیری و جلاپذیری بالایی برخوردار میباشد و که زیبایی چندین برابر را به محیط شما میبخشد. از این سنگ به عنوان سنگ کف در بخش های مختلف ساختمان به مثل سنگ کف اتاق،لابی و کف واحد های تجاری و مسکونی استفاده میگردد. سنگ های مرمریت ایرانی در رنگ های مختلف شهرت جهانی دارد که به نقاط مختلف جهان صادر میگردد.

 

سنگ کف تراورتن:

با توجه به بافتی که سنگ تراورتن دارد اصولا از ان برای سنگ نما و دیواره های ساختمان استفاده میشود. اما در برخی موارد با پر کردن خلل و فرج ان با رزین و اپوکسی از ان به عنوان کفپوش نیز به کار میرود. همچنین این سنگ با فراوری تیشه ایی برای کفپوش گزینه ی مناسبی میباشد،زیرا از لغزندگی جلوگیری میکند.

 

 

سنگ کف گرانیت:

سنگ های گرانیت بسیار مستحکم و مقاوم بوده و از ان برای کفپوش فضای داخلی و خارجی به وفور استفاده میشود. گرانیت ها بصورت فلیم شده بهترین گزینه برای استفاده به عنوان سنگ پله و پاگرد و فضای خارجی ساختمان ها هستند،زیرا از سرخوردگی و لغزندگی جلوگیری می کنند.

 

 

سنگ کف مرمر:

سنگ های مرمر در دسته سنگ های گران قیمت و لوکس هستند و از ان برای کفپوش ساختمان های لوکس و مدرن و لابی هتل های لوکس و ساختمان های مدرن و اماکن مذهبی استفاده میشود.

 

سنگ کف کریستال:

سنگ کریستال در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و همچنین اب ناچیزی دارد و از همین رو این سنگ برای سرویس بهداشتی،پارکینگ،اماکن بهداشتی و واحد های تجاری و مسکونی انتخاب هوشمندانه ای است.

 

 

مزایای استفاده از سنگ در کف:

  • دوام و استحکام بالا
  • طول عمر زیاد
  • طبیعی بودن ان و بافت طبیعی ان
  • تنوع در طرح و رنگ
  • جذب اب پایین
  • نظافت راحت ان
  • امکان ساب پذیری مجدد
  • مقاوم در برابر ضربه و رطوبت و سایش
  • قابلیت هماهنگی با انواع سبک های دکوراسیون

 

 

معایب استفاده از سنگ در کف:

  • وزن بالا به نسبت دیگر نمونه های کفپوش
  • در مواردی که صیقلی شده باشد لغزندگی بالا دارد
  • سنگ طبیعت سردی دارد
  • در برخی موارد قیمت بالاتری به نسب دیگر کفپوش ها دارد

 

 

بازرگانی زاندس با قراردادن اطلاعات جامع و صحیح درمورد انواع سنگ های ساختمانی و موارد کاربرد و ویژگی های ان در تلاش است شما عزیزان را در جهت خرید با صرفه و با شناخت کافی درمورد انواع سنگ های ساختمانی هدایت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع سنگ های ساختمانی و ثبت سفارش انها با ابعاد و سورت های متنوع با مشاوران و کارشناسان فروش بازرگانی زاندس(zandes) در ارتباط باشید.

 


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ