خرید سنگ تراورتن

تعداد بازدید : 1423
نویسنده خبر :
منبع :
31 1399 فروردین

 وقتی شما برای خانه ها و مجتمع ها و پروژه های ساختمانی خود به دنبال سنگ ساختمانی هم برای نمای بیرونی، هم نمای داخلی، هم کف پوش ها و دیواره های راهروها یا پارکینگ هستید به شما خرید سنگ تراورتن را پیشنهاد می هند.

در زمان خرید انواع سنگ نمای ساختمانی شما با گروه بسیار بزرگی از سنگ های تراورتن مواجه خواهید شد که شما را برای انتخاب و خرید دچار سردرگمی و بلاتکلیفی البته برای افرادی که تازه با این سنگ آشنا شده اند اتفاق می افتد.

 

انواع سنگ نمای ساختمانی تراورتن از نظر بازه رنگی

تمامی رنگ های موجود در طبیعت به طرز شگفت انگیزی در سنگ های ساختمانی از جنس تراورتن دیده می شود. رنگ ها در دو دسته ی تیره و روشن بصورت خلاصه تقسیم می شوند که برای سنگ ها نیز همین گونه می باشد. رنگ های روشن از رنگ سفید شروع می شود تا به رنگ تیره که سیاه است می رسد. در بین اینها به رنگ هایی دیگر بر می خوریم که از روشن به سمت تیره و یا از رنگ تیره به سمت روشن در حال احراز هویت هستند.

وقتی از رنگ سفید به سمت رنگ تیره می رویم رنگ های استخوانی، کرم، بژ،نقره ای یا سیلوری، لیمویی، زرد، نارنجی، قرمز، قهو ه ای، طوسی و در نهایت به مشکی می رسیم.  

در میانه این رنگ ها رنگ هایی دیگر با حاله های رنگی نیز وجود دارد که بر حسب برش های عمودی و افقی سنگ متفاوت می باشند.

 

 

فاکتور های انتخاب سنگ تراورتن نما

برای سنگ نمای ساختمانی معمولا فاکتورهایی را برای نصب سنگ در نظر می گیرند که گزینه هایی از این موارد را برای شما مطرح می کنیم.

  • رنگ سنگ تراورتن

برای نمای ساختمان قبل از هر چیزی همه ی افراد به سراغ رنگ و زیبایی که قرار است ساختمان با آن جلوه داشته باشد مطرح می شود. گاهی افراد رنگ های تیره را می پسندند و گاهی افرادی رنگ های بسیار روشنی مانند سفید را می پسندند. که این مورد سلیقه ای است.

 
  • میزان چسبندگی سنگ در زمان نصب

در زمان نصب سنگ و البته سنگ هایی با ابعاد بزرگ اینکه چقدر می یک سنگ می تواند با ملات به سطح کار چسبندگی داشته باشد مورد نظر خریداران و مهندسان ساختمانی در پروژه های خود هستند. در واقع وقتی یک سنگ از چسبندگی مطلوبی برخوردار باشد پس سقوط سنگ را در زمان و حتی بعد از انجام کار نخواهند داشت. در این مورد این سنگ های متخلخل ساختمانی و رسوبی تراورتن هستند که با منفذ و سوراخ هایی که به صورت ذاتی دارند باعث چسبندگی با ملات سیمانی ساختمان خواهند داشت.

 

  • ابعاد سنگ از موارد دیگری می باشد که با توجه به مکان و سطح مورد نظر حائز اهمیت و نیاز به توجه ای ویژه دارد.

ابعاد سنگی که برای راه پیله ها استفاده می شود با ابعاد سنگ نمای بیرونی قطعا با توجه به نوع معماری ساختمان متفاوت خواهد بود.

 

 

انواع سنگ ساختمانی از نظر نوع معدن

سنگ هایی ساختمانی متعدد همانند گرانیت، تراورتن، لایم استون، ترامیت، لته، کوارتزیت ، مرمر و مرمریت وجود دارد که با توجه به روش و شیوه های تشکیل و ایجادشان در شهرها و مناطق مختلفی استخراج می شوند. اما چون روی صحبت ما در این تحقیق روی سنگ تراورتن می باشد این سنگ نمای تززینی در شهرهای مختلف ایران و دنیا استخراج می شود. معادن سنگ تراورتن موجود در ایران مانند معدن سنگ تراورتن حاجی آباد، محلات، عبا س آباد، آتشکوه و غیره در استان مرکزی واقع شده در اراک می باشد. معادن سنگ بوکان و آذرشهر و مهاباد به آذربایجان شرقی و غربی خواهد رسید. معادن بسیار زیادی در ایران موجود می باشند که در این مقاله جدا امکان ندارد که معرفی شوند.

 

 

بهترین سنگ تراورتن نما

اگر بهترین سنگ تراورتن نما را از نظر رنگ بررسی کنیم معمولا سنگ های سفید و سنگ هایی با رنگ مشکی در گروه بهترین سنگ های نمای ساختمانی از گزینه های تراورتن هستند.

 اما اگر سنگ را به لحاظ مقاومت های سایشی، جذب آب و مقاومت فشاری بخواهیم بررسی کنیم بهترین سنگ نمای تراورتن ساختمانی به معدن مربوطه همانند سنگ تراورتن آتشکوه، حاجی آباد، عباس آباد، آذرشهر و غیره مربوط می شود.

 

گاهی سنگ هایی هستند که تمام فاکتورهای زیبایی و آنالیزی سنگ را دارا می باشند که این گروه از بهترین سنگ های تراورتن در رده ی سنگ های صادراتی می باشند همانند سنگ تراورتن آذرشهر که صادرات سنگ تراورتن قرمز آذرشهر به عمان از نمونه های برجسته ی بهترین ها می باشد.

 

 

 

صادرات انواع سنگ نما و کف ساختمانی تراورتن ایرانی

در امر صادرات همیشه محصول باکیفیت و همچنین محصولی که تقاضا و بازارهای خوبی را در سایر کشورهای خارجی ایجاد کرده است صادر می شود.

 در مورد صادرات سنگ نیز همین قضیه مصداق دارد. برای صادرات سنگ نمای ساختمانی تراورتن و همچنین صادرات سنگ کف تراورتن نمونه های گلچینی مانند آتشکوه، آذرشهر، دره بخاری، عباس آباد، حاجی آباد و سایر سنگ ها در سورت بالا صادرات دارند.

 

قیمت خرید سنگ تراورتن در سال 99

در سال 1399 که با شیوع ویروس کوید 19 کرونا آغاز شد به دلیل افت بازارها و مشاغل تغییری در قیمت های سنگ به نسبت سال 98 در کلینیک ساختمانی صنایع سنگ بازرگانی زاندس (Zandes) داده نشده است. شما عزیزان می توانید خرید هر نوع سنگ خود از تراورتن، مرمریت ، مرمر و سایر سنگ های ساختمانی خود را با همان قیمت های پیشین ثبت کنید. کارشناسان ما در بخش واحد فروش آماده ارائه خدمات رایگان مشاوره به شما هستند.

 

 

 قیمت سنگ تراورتن در تهران

قیمت هر نوع سنگ تراورتن سفید، لیمویی، قرمز و سایر سنگ های رنگی دیگر در تهران را می توانید از دفتر نمایندگی رسمی سنگ اصیل ایرانی بازرگانی زاندس (Zandes) دریافت کنید.

قیمت سنگ در ابعاد و سورت مختلف در بازرگانی زاندس (Zandes) به قیمت اصل از کارخانه های تولیدی ارائه می شود.  

    

 

 خرید و فروش سنگ ساختمانی

سنگ های تراورتن ساختمانی در بازارهای سنگ تهران، کرج، مشهد، اراک، کرمان و یزد در مرکز نمایندگی خرید و فروش سنگ زاندس (Zandes) عرضه می شود.

 

پیشنهاد ویژه به جهت خرید سنگ تراورتن با کیفیت بالا :

سنگ تراورتن طبس

سنگ تراورتن کرم ابرکوه

سنگ تراورتن کاشان

سنگ تراورتن آتشکوه


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ