سنگ اسلب چگونه سنگی می باشد؟

تعداد بازدید : 2422
نویسنده خبر :
منبع :
13 1398 اسفند

 

سنگ اسلب همان محصول اولیه و ابتدایی می باشد که از سنگ خام (همان کوپ سنگ) حاصل می شود.

سنگ خام که با نام کوپ یا قواره خوانده می شود داری ابعاد مکعبی بصورت مربع یا مستطیل می باشد.

سنگ خام وقتی روانه ی کارخانه های سنگ بری می شود، چون ضخامت خیلی زیادی دارد این سنگ را به سنگ هایی با ضخامت کمتر از طریق برش سنگ تبدیل می کنند.

سنگ اسلب ورق هایی می باشند که ابعاد مربع و یا مستطیلی دارند که همان ابعاد کوپ سنگ می باشد ولی با ضخامت بسیار کمتر از کوپ.

از چه نوع سنگ هایی سنگ اسلب تهیه می شود؟

سنگ های طبیعی که در طبیعت وجود دارد مانند تراورتن، مرمریت، گرانیت، مرمر و غیره قابلیت تولید سنگ اسلب مربع یا مستطیل را دارند.

چون هر نوع سنگ طبیعی که ابتدا از سینه و دل کوه کنده می شود بصورت کوپ می باشد.

کوپ ها در عمل استفاده ای بصورت مستقیم ندارند و می بایست تغییراتی در اندازه و وزن آنها داده شود.

خب سنگ اسلب هم وزن کمتر و هم ابعاد منظم تری نسبت به کوپ پیدا می کند و قابل استفاده خواهد بود.

 

چند نمونه سنگ اسلب موجود در بازار:

سنگ اسلب نمونه های از تراورتن ، گرانیت و مرمریت دارد که بسیار زیبا و گران قیمت می باشند.

در اینجا منظور ما از انواع نمونه سنگ اسلب از نظر نام سنگ نیست، بلکه طرحی که یک سنگ اسلب می تواند داشته باشد.

سنگ بوک موچ:

سنگ بوک موچ را نمونه ای از سنگ اسلب می دانند که بصورت قرینه طرحی را ایجاد می کند.

 

 معایبی که یک سنگ اسلب می تواند داشته باشد:

مهمترین عیب و نقطه ضعف که یک سنگ اسلب می تواند داشته باشد، ماهیت و خاصیت سنگین بودن آن است، که خواستار بستر ساختاری و در برخی موارد وسایل اضافی به جهت حمل و نقل و حتی ابزار نصب نیازمند است.

امکان پذیر نبودن ساختن دیواری که نیاز به اجرای سنگ اسلب دارد امری می باشد که گاهی اتفاق خواهد افتاد چون هم هزینه ی نصب بالایی را می طلبد و هم زمان نصب زیادی را خواهد گرفت.

 

 

مزایایی که یک سنگ اسلب می تواند داشته باشد:

مقاومت بالا داشتن در برابر لغزندگی:

صفحات سنگ اسلب به دلیل اینکه با کیفیت بالا فرآوری می شوند در مقابل لغزش با آب روی سنگ مقاوم می باشند. پس لازم نیست که نگران این موضوع باشید که وقتی این سنگ را در کف استفاده می کنید به دلیل ترافیک بالا در رفت و آمد مشکلی پیش بیایید.

 

سنگین بودن وزن سنگ:

شاید شما هم بگویید که سنگنین بودن یک عیب و یک ایراد بر سنگ می باشد، درست است که سنگینی یک عیب محسوب می شود، ولی بخاطر داشته باشید که سنگ ماهیتی سنگین دارد، پس سنگین بودن تا حدودی طبیعی می باشد.

حالا برای این سنگینی می تواند مزیت بحساب بیایید چرا که، زمانی که این سنگ را در کف بخواهید استفاده کنید همین سنگینی بر قدرت چسبندگی سنگ اضافه خواهد شد و در ترافیک های شلوغ رفت و آمد بسیار کاربردی می باشد.

این سنگینی در دیواره ها در نصب می تواند مشکل ساز باشد، چون در نسب با ابعاد بزرگ کار را خیلی سخت و در بعضی موارد غیر عملی خواهد شد.

قدرت بالا در چسبندگی :

قدرت چسبندگی می توانی رابطه ای با سنگین بودن سنگ داشته باشد بشرطی که در کف استفاده شود.

 

مراقبت آسانی دارد:

چون سنگ های اسلب از یاکیفیت ترین سنگ ها تهیه می شوند و در واقع بالاترین سورت هر نوع سنگی در سنگ اسلب آن دیده می شود، در نتیجه خلل و فرج و تخلخل و جذب آب را در بهترین شکل دارا هستند و تمیز کردن آن به جهت مراقبت کار را خیلی آسان خواهد نمود.

 

ابعاد سنگ اسلب

همانطور که پیش تر عنوان کردیم سنگ اسلب یا مربع می باشد و یا مستطیل، درواقع از یک شکل هندسی منظم برخوردار می باشد.

ضخامت در انواع سنگ سلب با هر ابعادی دو سانتی متر می باشد چون دستگاه اره برش که سنگ کوپ را برش می زند تا سنگ اسلبی را تولید کند، تیغه هایش با فاصله ی دو سانتی از یکدیگر قرار گرفته اند.

مقدار اندازه ای که برای عرض اسلب ها می توان بصورت حداقل بیان کرد 70 سانتی متری می باشد، که ابعاد کوچکتر از 70 دیگر اسلب نخواهند بود ولی ابعادبزرگتر تا دو متر و نیم و سه متر معمول می باشد.

میزان طول اسلب می تواند عددی بین دو و نیم تا سه متر باشد.

 

 

 

چگونه می توان سنگ اسلب مناسبی را انتخاب کرد؟

اگر شما به دنبال خرید یک سنگ اسلب در بهترین نوع با میزان بودجه ی خودتان هستید توصیه می شود به مواردی که بصورت تجربی در بازرگانی زاندس (Zandes) حاصل شده است توجه نمایید.

در ابتدا مساحت و ابعاد محل مورد نظرتان را بصورت دقیق به وسیله ی ابزار اندازه گیری بدست آورد.

داشتن اندازه های محیط و مکانی که سنگ اسلب را برای آن می خواهید کمک می کند که شما به اندازه ی نیازتان سنگ را تهیه کنید، و از هر گونه اشتباه که باعث شود شما میزان بیشتر و یا کمتری را تهیه کنید به دور باشید.

برآورد دقیقی از محل نصب سنگ داشته باشید و حتما با معمار یا استاد بنایی که پروژه ی شما را انجام می دهد به تصمیم جدی برسید که آیا محلی که قصد تهیه اسلب را دارید آیا می تواند سنگینی سنگ اسلب را متحمل شود یا خیر.

 همانطور که گفتیم سنگ اسلب بالاترین درجه و سورت را خواهد داشت پس شما با شکستگس و بریدگی و خلل و فرج در سنگ نباید ببیند در نتیجه دقت بالایی را در زمان خرید بکار ببرید.

در کل حواستون باشه گنجشک رو بجای قناری نخرید.

 

کاربرد سنگ های اسلب

سنگ هایی که در ابعاد اسلب وارد بازار شده اند را می توان هم در کف پوش و کف سازی استفاده کرد و هم می توان در دیوارها بکار برد.

کف و دیواره در کاربرد سنگ اسلب خیلی بصورت کلی می باشد ما مثالهایی از این کف و دیوار برای شما خواهیم زد که عملا در آن فضاها استفاده شده است.

کف سالن هال، تالارها، رستوران ها، لابی ها، حیاط ها، مساجد، حرم های مذهبی، عمارت ها، سالن سن نمایش ها، کف سرویس های بهداشتی و حمام چه در منازل و چه در مکان های عمومی.

دیواره های مساجد، حرم های مطهر، دیواره های مساجد، حمام و سرویس بهداشتی و غیره.

 برش سنگ اسلب در ویدیو زیر:


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ