سنگ لاشه نما

تعداد بازدید : 1941
نویسنده خبر :
منبع :
2 1399 مرداد

 

سنگ لاشه نما یکی از انواع سنگی می ابشد که برای محوطه سازی بیشترین کاربرد را خواهد داشت. معادن سنگ که در همه ی دنیا کشف شده اند همگی به دو صورت سنگ ها را بهره برداری می کنند. بعضی از معادن سنگ قابلیت بهره برداری سنگهایی منظم در قالب کوپ و قواره را دارند که در ابعاد منظم کوچکتر نیز قابل اجرا هستند و مصرف های زیادی از این سنگ ها می توان داشت.

معادن دیگری نیز هستند که قابلیت بهره برداری سنگهایی بصورت  منظم الشکل را ندارند و به صورت سنگ های مالون و لاشه بهره برداری می شوند. این نمونه سنگ ها برای مصارف صنعتی و مصارف ساختمان سازی بهره برداری می شوند.

 

 

موارد استفاده از سنگ های لاشه

سنگ های لاشه ای علاوه بر اینکه در محوطه سازی باغ و ویلا استفاده دارد، در مواردی چون دیوار و پی ساختمانی و صنعتی نیز استفاده های مناسبی خواهد داشت. اما چون از معادن رسوبی و آهکی سنگ لاشه تولید می شود ، سنگ هایی که برای این منظور استفاده می شود از گروه آذرین و رسوبی با ضریبی بیشتر از هفت دهم نرم شدگی می باشد. از ویژگی که این سنگ ها باید داشته باشند این است که نباید کانی هایی از رس و یا قطعاتی که غیرهمگن هستند و شکاف و درزه دارند داشته باشد.

 

سنگ مالون

این همان سنگ لاشه ای می باشد که با نام سنگ بادبر نیز معروف می باشد. وقتی سنگ لاشه را از معدن جدا می کنند به کمک پتک و چکش آن را منظم می کنند که می شود سنگ بادبر و مالون.

درواقع بصورت کلی سنگ هایی که ذاتا نامنظم هستند اما به وسیله های ابزار سنگی مانند پتک و غیره تبدیل به ابعاد نکعب مستطیل و مربع می شوند. با ورود این سنگ به کارخانه ها سنگ های بادبر و پلاک تهیه می شود.

 

 

یک سنگ مالون از یک ارتفاع استاندارد با ارتفاع حدود 28 سانتی متر می باشد ،در طول های 20 الی 40 سانتی متر در عرض های 15 تا 20 سانتی متر متغیر خواهد بود. که اگر مالونی طول آن از این میزان ارتفاع کمتر باشد مالون کله می گویند ،  و مالون راسته مصداق مالون هایی است که طول شان بیشتر از ارتفاع مالون باشد. مالونی را که بتوان در نبش یا کنج دیواره ها بکار برد را مالون نبشی می گویند. چون واحد محاسبه ی این نمونه سنگ های لاشه ای مالون برحسب تن می باشد هرز 12 تا 14 عدد از سنگ مالون یک متر را پوشش خواهد داد.

 

 

موارد استفاده از سنگ مالون لاشه ای:

بیشترین استفاده ای که می توان بصورت مفید از آن داشت در محوصه سازی ها می باشد. همچنین استفاده در سنگ فرش و کف پوش باغ، ویلا، پارک ها، مجتمع های تفریحی و دیواره های اماکن عمومی در شهرسازی استفاده ای بینظیر دارد. البته از این سنگ ها در مصارف صنعت نیز جایگاه ویژه ای دارد همانند پل سازی و جدول سازی.

 

قیمت سنگ لاشه نما

بازرگانی زاندس (Zandes) با امتیاز بهره برداری ازمعادن بصورت انحصاری انواع سنگ لاشه، سنگ مالون و سنگ لاشه وقه ای را با قیمت های عمده بصورت تنهاژ عرضه می نماید. اگر واقعا قصد مدیریت هزینه های خودتان را دارید با ما تماس بگیرید.


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ