انواع سنگ مرمریت دهبید کرم

تعداد بازدید : 1157
نویسنده خبر :
منبع :
15 1439 دی

دهبید از شهرستان های استان فارس می باشد که معادن غنی از مرمریت های با کیفیت را دارا می باشد و انواع سنگ مرمریت دهبید کرم را در این معادن می توان با ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد یافت. دهبید در صفاشهر شیراز واقع شده است و معادن معروف و شناخته شده ای از مرمریت را دارا می باشد که این معادن بصورت زنجیره ایی در مجاورت هم قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی انواع معدن سنگ مرمریت دهبید خواهیم پرداخت.

 

تقسیم بندی سنگ مرمریت دهبید بر اساس رنگ

انواع سنگ مرمریت دهبید کرم در پنج طیف کرم رنگ دسته بندی می شوند که بر اساس این رنگبندی نیز می توان معادن دهبید را تفکیک کرد.

 

سنگ دهبید کرم روشن مایل به سفید

معادن مرمریت دهبید زارع، دهبید حسن آباد، دهبید ثمین و کوه سفید در گروه سنگ های کرم روشن قرار دارند که این رنگ کرم در این سنگ ها بیشتر به سمت رنگ سفید متمایل است و سنگ مرمریت دهبید حسن آباد از همه روشن تر و سفید تر می باشد.

 

 

سنگ مرمریت دهبید کرم مایل به بژ تیره

معدن زارع سنگ های کرم روشن تا تیره را تولید می کند، همچنین معدن شایان و معدن مروارید نیز در این گروه قرار دارند.

 

سنگ مرمریت دهبید یخی

معدن انگورک که از معادن سنگ مرمریت دهبید می باشد در گروه مرمریت های گل یخی می باشد که با رنگ کرم مایل به خاکستری گل هایی به اصطلاح یخی را نشان می دهد.

 

 

سنگ مرمریت کرم طرح دار دهبید

معدن دهبید کرم تیره یا اسپایدر که در گروه مرمیت های تیره قرار دارد و بیشتر با رنگ مشکی آن را می شناسند دارای خطوط و طرح هایی طلایی رنگ و کرم رنگ بصورت اسپایدر می باشد که در سرتاسر سنگ این طرح دیده می شود و به مرمریت طرحدار دهبید معروف می باشد.

 

مرمریت دهبید کرم ساده

اصلی ترین و ساده ترین مرمریت دهبید کرم مربوط به معادن چاه مرغی و شایان می باشد که این دو سنگ خود در سورت های مختلفی تولید می شوند و شناسایی آن نیازمند نظر کارشناس متخصص می باشد.

 

درجه بندی انواع سنگ مرمریت دهبید کرم:

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد مرمریت دهبید از معادن مختلفی استخراج می شود و از نظر رنگ نیز دهبید کرم خود در پنج گروه از ساده و روشن تا سنگ کرم تیره و طرح دار تقسیم بندی می شود .

بعلت آنکه معادنی که سنگها از آنجا استخراج می شوند متفاوت و زیاد هستند، درجه بندی سنگ ها نیز در کارخانه های سنگبری بر اساس کیفیتی که دارند نیز سورت بندی را انجام می دهند و هنگامی که سنگ ها از نظر کیفیت جداسازی و تفکیک شد در نتیجه از قیمت های متفاوتی نیز ارزش گذاری خواهند شد.

 

صادرات انواع سنگ مرمریت دهبید کرم

معادن سنگ دهبید در داخل کشور نیز همیشه طرفداران زیادی داشته است و دارد، که بر طبق همین متقاضی که در داخل کشور برای مرمریت دهبید وجود دارد در خارج از ایران نیز مشتریان گسترده ای را از کشورهای مختلف دارد. به دنبال خواسته شدن و متقاضی داشتن دهبید کرم در سراسر دنیا نیز صادرات آن آغاز شده است و این سنگ بصورت کاملا خام به ابعاد کوپ و همچنین در ابعاد تایل و فرآوری شده در ضخامت های مورد درخواست صادرات می شود.

 از میان انواع مرمریت دهبید کرم معادن چاه مرغی، احرار، شایان و زارع نیز صادرات بیشتری دارد که گروه اصلی ترین مرمریت های دهبید قرار دارند. در حال حاضر کشورهای ترکیه، ایتالیا و چین نیز کشورهای مقصدی می باشند که بیشترین حجم صادرات سنگ مرمریت دهبید را به خود اختصاص داده اند.

 

سنگ مرمریت دهبید انگورک

یکی از انواع معادن دهبید نیز معدن انگورک می باشد که از نظر استحکام، مقاومت و همچنین از لحاظ رنگ و طرح گل داری که در سورت های ان دیده می شود منحصر به فرد و در سطح بالایی قرار دارد.

 


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ