فروش سنگ گرانیت در تهران

تعداد بازدید : 1234
نویسنده خبر :
منبع :
9 1399 بهمن

 

فروش سنگ گرانیت در تهران با توجه به کاربردهای فراوانی که در طراحی و پوشش فضاهای داخل و خارج ساختمان ها دارد، از رونق بالایی برخوردار می باشد. درواقع از آنجایی که تقاضا برای استفاده از این محصول در بازار سنگ ایران بسیار زیاد است، مراکز بسیاری نیز به عنوان عرضه کننده سنگ گرانیت در تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

اصلی ترین دلیل برای محبوبیت و مصرف بالای این نوع سنگ ساختمانی به زیبایی و تنوع رنگی آن مربوط است. از همین رو در بسیاری از ساختمان های تجاری و مسکونی، علی الخصوص در صنعت ساخت هتل، دارای کارایی فراوان می باشد. بنابراین و با توجه به تقاضا و محبوبیت فراوان این نوع سنگ ساختمانی و موارد استفاده گسترده و متنوع آن، این مطلب را به بررسی فروش سنگ گرانیت در تهران اختصاص داده ایم.

 

مشخصات سنگ گرانیت

سنگ خارا یا گرانیت را می توان از جمله سنگ های آذرین درونی و یکی از ده سنگ برتر دنیا دانست که همه ساله میلیون ها تن از آن تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. بافت این سنگ یکدست و متشکل از دانه هایی در اندازه های متوسط و درشت است و دارای کانی هایی به رنگ های مختلف همچون خاکستری، سیاه، سبز، صورتی و قرمز می باشد. این تنوع رنگ موجب گردیده که برای زینت بخشیدن به فضای داخل یا خارج ساختمان به کار برده شود.

از دیگر مشخصات سنگ گرانیت، دوام و استحکام بالای آن است و از همین رو نقش حائز اهمیتی در مقاوم سازی بنا دارد. علاوه بر آن می توان جذب کمترین مقدار آب، تخلخل پایین و مقاومت حرارتی بالا را از جمله دلایل محبوبیت و بالا بودن فروش سنگ گرانیت در تهران دانست.

 

کاربردهای سنگ گرانیت

با توجه به ویژگی هایی که در بخش قبل به آن اشاره شد، سنگ گرانیت بیشتر در مکان هایی کاربرد دارد که مقاومت در برابر سایش، تغییرات دمایی و فشار، دارای اهمیت زیادی است. اما امروزه بیشتر استفاده ای که از این نوع سنگ ساختمانی می شود در داخل ساختمان و قسمت هایی مانند کف و بدنه است که بیشتر در معرض ساییدگی قرار دارند. از همین رو، کاربرد سنگ گرانیت در مجتمع های تجاری، اداری و مشاعات ساختمان های مسکونی گسترش چشمگیری داشته است. نمای ساختمان ها، سنگ پله ها، کف پوش، دیوارپوش، کانتر آشپزخانه، آسانسور و... نیز از جمله قسمت هایی است که بخش اعظم فروش سنگ گرانیت در تهران را به خود اختصاص می دهد.

 

عوامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت بسته به عوامل متعددی تعیین می گردد. اما اولین فاکتور در این مورد به نوع و میزان سنگ خریداری شده و همچنین قیمت روز آن مربوط می شود. البته عوامل و پارامترهای دیگری که در قیمت فروش سنگ گرانیت در تهران بسیار تاثیر گذار است، ابعاد و ضخامت سنگ می باشد. همچنین محصولی که از معادن مختلف استحصال می شود نیز دارای قیمت های متنوعی بوده و با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، سنگ گرانیت مروارید مشهد در مقایسه با نمونه های دیگر این نوع سنگ، دارای قیمت پائین تری است.

 

دلایل خرید سنگ گرانیت

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، سنگ های گرانیت‌ به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد نظیر مقاومت زیاد، ظاهری جذاب و چشمگیر، دوام بالا، تنوع طرح و رنگ و بسیاری دیگر از ویژگی ها، همواره مورد توجه طراحان، مهندسین و معماران بوده و دارای جایگاه بسیار خوبی در نزد خریداران می باشد. به همین دلیل خرید سنگ گرانیت در تهران با اهداف گوناگون نظیر استفاده در نمای بیرون ساختمان، پارکینگ، کف، آشپزخانه و ... صورت می گیرد.

برای این منظور، فرآوری سنگ گرانیت نیز در ابعاد متنوع مانند کابینت، پلاک، پله، فرشی و اسلب انجام می شود. از این میان، اسلب پرطرفدارترین و پرکاربردترین ابعاد سنگ گرانیت محسوب می شود. چراکه این ابعاد به شما برای زیبایی هرچه بیشتر ساختمان و نمایش بهتر و شکیل تر طرح سنگ کمک می کند.

 

دلایل فروش سنگ گرانیت

با توجه به مزایای فراوان این نوع سنگ ساختمانی، فروش سنگ گرانیت در تهران نیز بیشتر برای نماکاری ساختمان های لوکس، سنگفرش کف لابی هتل ها و مجتمع های تجاری، راه پله‌ ها و… صورت می پذیرد. همچنین از آنجایی که سنگ گرانیت دارای مقاومت سایشی بالایی است، یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای پله‌ها به شمار می رود. به همین دلیل فروش این سنگ با توجه به دوام و استحکام بالا برای این منظور نیز بسیار زیاد است.

 

معادن سنگ گرانیت در ایران

کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در یک شرایط جغرافیایی ویژه، به عنوان یکی از کشورهای غنی و سرشار از معادن و منابع طبیعی شناخته می شود. به همین دلیل در اقصی نقاط کشورمان ایران، شاهد معادن متعدد و مختلفی از سنگ های ساختمانی به ویژه سنگ گرانیت می باشیم. به این ترتیب، مراکز فروش سنگ گرانیت در تهران نیز به راحتی امکان تهیه انواع مختلف گرانیت را از داخل کشور خواهند داشت.

مهم ترین معادن این سنگ ارزشمند و پرکاربرد در شهرهایی مانند نهبدان، یزد، مشهد، گیلان، نطنز، همدان، زنجان، بروجرد، تایباد، تکاب، خرمدره و… واقع است. این تنوع معادن سنگ گرانیت، موجب گردیده که شاهد انواعی از سنگ های گرانیت در رنگ ها و بافت های گوناگون و خاص باشیم. به طور حتم وفور این معادن و تنوع سنگ های استخراج شده دارای مزایای بی شماری برای کشورمان خواهد بود. چراکه به این طریق علاوه بر آنکه در بازار صادرات گرانیت دنیا حرفی برای گفتن داریم، از خرید و واردات انواع گرانیت نیز بی نیاز هستیم.

 

معروف ترین انواع سنگ گرانیت

همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم وجود معادن متعدد و گوناگون در جای جای کشورمان موجب تنوع طرح و بافت سنگ های گرانیت در بازار سنگ کشورمان شده است. اما برخی از نمونه های محبوب و پرطرفدار در مراکز فروش سنگ گرانیت در تهران شامل موارد زیر می باشند:

و بسیاری دیگر از انواع این سنگ را می توان اشاره نمود که پس از استخراج، مراحل فرآوری آنها در بزرگ ترین کارخانجات تولیدی و به اشکال مختلف طی می شود. سپس برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان به مراکز فروش سنگ گرانیت در تهران و سایر نقاط کشور و دنیا، ارسال می گردد.

 

 

 

 


صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

مقالات مرتبط



صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry صنایع سنگ کیانا - Кианская каменная промышленность -صناعة الحجر كيانا - Kiana stone industry

نظراتـــــــــ